onsdag 25 juni 2008

Legs

Framsteg med one-leg-squat i stort sett vid varje tillfälle. Idag gjorde jag 4 reps per ben med endast 11,5 kg motvikt. Mycket av motvikten handlar om att man får hjälp med balansen då jag håller motvikten genom trissor i varje hand med hjälp av det utmärkta redskapet enligt bilden nedan.

En Nautilus "Freedom trainer".

Nästa steg blir därför att endast använda en arm för motvikten. När jag kommer att klara av att göra detta helt fritt, är bara en tidsfråga.

Mina plyometricsövningar blir bara mer och mer avancerade. Hoppar över bänk, vrider mig 180 grader i luften, hopp med ett ben, hoppar bakåt upp på bänk etc, etc. Man gör snabbt framsteg med plyometricsövningar.

Apropå ben råkade jag ramla över denna gamla godbit av och med Art of Noice:



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar