lördag 26 juli 2008

Kul en lördag, 27 grader celsius

Lite lagom sliten från en utekväll igår, men sånt är bara bra ibland. Ofta gör jag bättre ifrån mig om jag tagit ett par öl kvällen innan. Besökte Alexander på hans landställe med en perfekt trädgård som påminner en del om bebyggelsen i Louisiana med dess träveranda och gröna vegetation som omgärdar alltihop.

Hade inte kört kettlebells sedan i söndags men det blev en riktigt bra session idag. Testade bl.a. 24 kg snatch, jerk med 32 kg och overhead squat med 16 kg och allt gick riktigt bra. Ca 2 minuter vila mellan varje set.

Swing, 16 kg (L/R): 10/10
Swing, 24 kg (L/R): 10/10, 10/10
Snatch, 16 kg (L/R): 10/10, 10/10
Snatch, 24 kg (L/R): 2/2, 10/10, 8/8
Jerk, 24 kg (one arm): 5/5
Jerk, 32 kg (one arm): 2/2, 1/1
Overhead squat (one arm), 16 kg (L/R): 4/4, 2/2
Towel swing, 8 kg (L/R): 8/8
Towel swing, 16 kg (L/R): 4/4

Testade även lite swing-jonglering med 24 kg och det fungerade bra med högerarmen men inte så bra med vänster. Kan berott på att jag i det läget var ganska trött.

Glad att snatchen är mogen för 24 kg och att mina axlar börjar bli såpass flexibla att de klarar av overhead squats med 16 kg.



Andra setet snatch med 24 kg. Alexander swingar 32 kg.


Jerk 32 kg. Inte helt stabilt men okej för att vara första
gången.



Overhead squat med en 16 kg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

  1. Tack för passet! Du gjorde mycket bra saker idag. Kul filmer. Det var förresten 32an jag swingade på den fåordiga tagningen ;-).

    SvaraRadera
  2. Jag har nu ordnat detta! Jag ber om ursäkt för detta missöde, fingrarna slant.

    SvaraRadera
  3. Den första filmen är ju kult. Jag har sett den flera gånger och börjar skratta varje gång. Synd att vi inte alltid tränar så tyst och målmedvetet.

    SvaraRadera
  4. Ja, den är fantastisk. Kanske inte tysta, men målmedvetna är vi väl ändå?

    SvaraRadera