lördag 2 augusti 2008

100 snatch och windmill med 16 kg

Kettlebell utomhus, den vanliga uppvärmningen med swing och lätta snatch.

Snatch, 24 kg (L/R): 5/5, 10/10, 15/15, 10/10, 10/10 (2 min vila mellan pass)
Windmill, 8 kg (L/R): 7/7
Windmill, 12 kg (L/R): 5/5
Windmill, 16 kg (L/R): 5/5

Att utföra 15 snatch med 24 kg var jobbigare än vad jag trodde. När jag körde med 16 kg var det armen som tog slut, nu var det konditionen och andhämtningen som stoppade.

Windmillen var en glad överaskning, prövade på 16 kg och det gick bättre än vad jag vågat hoppas på. Förvisso når jag bara med fingertopparna till marken, och inte hela handflatan som är målet, men det hela gick faktiskt ganska lätt att utföra!

Igår körde jag en crossfit bestående av:

Burpees - 10 reps
Clean & push press, stång 30 kg - 10 reps
Liggande benlyft och upp på axlar - 10 reps

Körde totalt tre omgångar på 8.30 min. Började hårt med 15 reps på burpees i första vändan men det var helt klart för många, herregud vad jobbiga dessa är.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar