måndag 25 augusti 2008

Tung vecka

Vissa dagar på gymmet kan jag få en sån djävulsk skjuts. Det händer bara om jag tränar senare på dagen, aldrig på morgonen. Idag var en sån dag och det är knappt så man vill gå hem. Tänk om varje träningspass kunde vara lika inspirerande. Provade på 42-kilos hantelpress och det funkade hyfsat med tanke på att jag numera oftast kör tungt med stång/bänkpress.

Magträningen har den senaste tiden plötsligt blivit kul och utvecklande när den annars under årens lopp varit ett onödigt ont och ofta mördande tråkig. En anledning till det är att jag numera använder balansboll och plötsligt blivit mer flexibel i hela bålen. Nu kan det ju vara så att även kettlebellsträningen gör sitt med höft- och bålmusklerna men balansbollen är ett viktigt komplement, helt klart. Blev tipsad idag om ett nummer av träningsmagasinet Maximum Fitness som hade ett långt reportage om just funktionell magträning med massor av smarta övningar.

Mina romerska ringar har anlänt till posten och jag skall hämta dem imorgon. Spännande så in i h...e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar