måndag 8 september 2008

Long cycle

Har vilat hela helgen, har inte ens kört söndagssprint. Skall ta lite vilodagar då och då i höst, har haft en tuff sommar och tränat i stort sett varje dag men också arbetat.

Swing, 16 kg, one-arm: 10/10/10/10
Swing, 24 kg, one-arm: 10/10

Clean&Jerks (LCCJ), 2x16 kg: 10, 10
Clean&Jerks, one-arm (LCCJ), 16 kg: 10/10; 24 kg: 6/6, 6/6, 6/6

Clean, one-arm, 24 kg: 10/10, 10/10
Clean, one-arm, 32 kg: 3/3, 3/3, 3/3

Press + med stöt, 16 kg: 10+5/10+5, 10+3/10+3

Overhead squat (one arm), 8 kg: 8/8, 8/8
Overhead squat (one arm), 16 kg: 4/4

Handgrippers, CoC: Trainer; 1,0

Har ju inte kört så mycket long cycle så det får bli korta pass av detta i början. Tyckte jag fick kläm på cleanen idag, har ju haft lite problem med den tidigare. Frågan är vad jag gör nu när det känns bättre. Kunde t.o.m cleana 32 kg utan att stödja med den andra handen som jag fått göra förut (förutom i sista setet med vänster). Får låta Alexander kolla på den nästa gång.

Overhead squat var tungt idag, kanske var axlarna trötta och kanske var det lite väl längesen jag körde sist. Här är det högersidan som spökar, har inte alls samma flexibilitet där och armen kröker sig lätt när jag går ned i squat-läge.

Vänsterarmen får bra med stryk fastän jag körde med lindor idag och är fortfarande öm sedan jag körde utan lindor förra veckan.

Captains of Crush handgrippers in action.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Har också börjat lite mer med mina grippers.
    Menar du inte att "cleanen" istället för "jerken" med 32.an, ovan?
    Gissningsvis är det att reflexerna vant sig vid 32.an - var, hur och när belastningen kommer. Svårt att beskriva, får visa vad jag menar sen'.
    Själv tycker jag konstigt nog att mina dubbel-cleans känns bättre än mina enarms-cleans.

    SvaraRadera