lördag 25 oktober 2008

Kvällssprint och hardstyle-swings


Har suttit och skrivit hela dagen så nåt vettigt fick jag göra när jag kom hem. Trappan jag brukar sprinta i vetter mot öster men i söder finns den en riktigt brant backe upp till samma punkt. Backen hör definitivt Göteborgs brantaste och är ungefär 100 meter lång. Där gick kvällens sprint av stapeln. Det blev 6 sprintlopp (FiveFingers) med 100 sekunders vila emellan. Det var tungt och det gick inte så snabbt i slutet, andfådd som en lungsjuk, och det blir inte lika explosivt och högintensivt som när man kör trappor. Trappor är helt enkelt skitbra, mer trappor till folket!

Sedan swings enligt tabatha-principen.

Swing, two-arms, 24 kg: [20 sekunder swings/20 sekunder vila] x 8 (12-13 swings per set ger ca 100 swings totalt och 2400 kg på dryga 5 min)

Nästa Canton House take-away, det är ju lönelördag. Tjoho.

Steep street of Gothenburg.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att tömma kroppen på det där viset..
    Vasily introducerade för mig en variant so mvi börjat köra på passen om och om igen..
    enhands. 5 sv bälteshöjd, 5 sv ögonhöjd, 5 sv hela vägen upp.. stanna uppe på sista 20 sekunder... byt hand.. samma rutin.. vila 1 minut.. upprepa ett antal gånger.

    i min kropp känns det... kör med 16 kg. de 20 sek i överläget känns otroligt bra

    //O

    SvaraRadera