fredag 31 oktober 2008

Snatch 32 kg

Det är när man inte har tränat på två dagar som man känner att man har kontroll över livet igen.

Swing, one arm 16 kg: 10/10/10/10, 10/10/10/10
Snatch, 24 kg: 1/1/1/1, 1/1/1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5, 18/18, 12/12, 10/10
Snatch, 32 kg: 1/1, 1/2, 1/1, 2/2, 1/1
Swing, one arm 32 kg: 10/10, 10/10, 10/10
(Totalt 6880 kg)

Stod på vinden idag men det har börjat bli lite väl kallt där. Kalla klot är inget kul att hantera. Testade snatch med 32 kg. Det var lite nervigt i början, gjorde några high pulls bara för att få in känslan och sen slog jag till. Vid 2/2-setet höll jag snyggt och prydligt på att tappa balansen bakåt.

Så, nu har man snatchat 32:an, 16 kg kvar. Filmen är från sista setet.


Test med snatch 32 kg. Kanske inte den mest stabila snatch man sett men godkänd för att vara ett första försök.

12 kommentarer:

  1. Snatchen såg väl stabila ut, inga problem där vad jag såg.
    jag snatchade också med 32:a idag min ny inköpta 32:a och det är som du säger lite ovant men det går bra

    MVH jocke

    SvaraRadera
  2. Njaeee...okej, då.... Det är väl mest det att den inte kändes helt hundra kanske, men hundra tsabil är den inte när man tittar noga.

    Jag tror en del om handlar om att våga, att våga dra på. Har man väl gjort en så har man kommit över barriären och det känns sköt.

    SvaraRadera
  3. Grattis! Tyckte och också det såg stabilt ut. Du såg också ut att ha full koll på vikten.

    SvaraRadera
  4. David

    Det ser helt ok ut för att vara första gången med en tung vikt, kika på mina 5+5 med 48an så ser du att jag är minst lika (om inte mer) vinglig som du är i den här filmen.

    Snyggt jobbat!!!

    /Tommy

    SvaraRadera
  5. nu när man kört på 32:an så är man sugen på att köpa en 40:a och prova haha är man tokig eller ?
    Ska vänta tills i Dec sen köper jag en 40:a eller önskar mig en i julklapp ;)

    SvaraRadera
  6. Tycker det låter mycket förnuftigt.

    Är också sugen på en 40 kg.

    SvaraRadera
  7. PS. Tror tomten får en tung jul. DS

    SvaraRadera
  8. Jag har redan sagt till Tommy om att jag ska hämta min den 7dec när jag är där på workshop ;) så jag hjälper tomten lite :)

    SvaraRadera
  9. Ser bra ut tycker jag, jag testade snatch med 32an igår, vågade dock bara höger, min vänsteraxel knasar lite. Ser bra ut tycker jag!

    SvaraRadera