lördag 1 november 2008

Kul på gymmet


En lekdag på gymmet när man egentligen inte skall gå dit och får helt fria händer att göra sånt som är nytt och kul, är en trevlig lördagssysselsättning.

Gjorde bland annat en combo bestående av frivändning med stöt (power clean & jerk) och efterföljande over head squat med 40 kg.


40 kg over head squat är lite på gränsen för min del men tillsammans med frivändning och stöt blir detta en allroundövning som verkligen involverar hela kroppen.

Sen 10 vanliga power clean & jerk med 50 kg där jag vilade 30 sekunder mellan varje rep. Nedan fyra av de totalt 10 repsen.


Har tänkt att lära mig det här ordentligt någon dag, bör t.ex kanske ha något smalare grepp med mera. Testade också 60 kg, frivände men vågade inte stöta, kände mig lite slak.

Alexander, när skall vi ta en lektion i det här? *pressar dig*

4 kommentarer:

  1. 40kg oh-squat är inte illa! Ja, vi får snacka om det andra. Tid o tid... men kul vore det!

    SvaraRadera
  2. Kan inte gå ned hela vägen men det är ändå kul att man klarar av det man kan med den halvtaskiga flexibilitet man ändå har.

    Tycker vi kör på istället för att snacka.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det är svårare med stång än med KB

    SvaraRadera
  4. Tänker du på over head squat? Oh squat med dubbla KB klarar jag av med max 8 kg, tycker det är extremt svårt med flexibiliteten.

    SvaraRadera