onsdag 19 november 2008

Snatch och TGU


Snatch, 24 kg: 1/1/2/2/1/1, 5/5, 10/10, 10/10, 10/10, 10/10

Turkish getup, 16 kg: 1/1, 2/2
Turkish getup, 24 kg: 1/1, 2/2

Det har känts otroligt trögt de sista veckorna. Motivationen kommer väl antagligen så småningom tillbaka, tills dess kör jag precis så mycket att jag inte kastar ut klotet genom fönstret. Påminner en del om motståndet i yogan.

Det var längesedan jag gjorde TGU (turkish getup) och aldrig med 24 kg. Det gick förvånadsvärt enkelt fastän jag stod mitt i vardagsrummet med allt som kan hända.

I veckan har jag kört sprint och varit på gym. Gjorde ett gäng one handed pullups och sedan vanliga biceps-pullups igår, därför kraftig träningsvärk i underarmar och biceps idag.

4 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat med 24kg TGU-erna! Såna gjorde du väl inte förr?
    Motivation och träning är ju väldigt personligt - men för mig brukar det vara bra att ändra upplägget ett tag. Tex fokusera på enarms long cycle eller VoMax en månad.
    Fast sånt är ju som sagt olika från person till person blababla... du har ju hållt på ett par decennier så du vet väl vad som passar bäst i ditt fall...:-)

    SvaraRadera
  2. 24 har jag som sagt inte gjort förr och det gick ju bra.

    Egentligen handlar det inte om motivation.

    SvaraRadera
  3. Kul att se :) det roliga enl mig med KB är att man blir starkare i övningar som man inte kör genom att bara köra bas övningar så som i ditt fall att du blivit starkare i TGU utan att kört den på ett tag. då får vi snart testa att göra TGU på 32:an

    mvh jocke

    SvaraRadera
  4. Ja, det är intressant fenomen. 32:an är jag nog inte så van vid än men en dag så....

    SvaraRadera