måndag 15 december 2008

Snatchtest 3

Några veckor sedan sist - snatchtestet på 5 min.

Snatch test 5 min, 24 kg: 5/5/5/5/5/5/5/5/5/5/5/5/5/5/5
Tot: 75 reps in 5 min.
Target: 84
BW: 84kg

Till skillnad från sist höll jag mig idag strikt till 5 reps per arm, känns bättre av någon anledning. Jag vilade några gånger i lockoutposition och där är väl de 9 reps som fattas kanske. Nytt PT men två mer reps i månaden funkar inte, måste nå 80 ganska snart.

Har strul med vänstern som inte verkar röra sig på samma sätt som högerarmen vilket gör att den tröttnar snabbare. Irriterande.

8 kommentarer:

  1. Gott jobbat!
    Både detta test-tillfälle och det förra har du kört ganska tungt dagen/dagarna innan. Förmodligen skulle du få in fler rep efter ett par dars vila. Fast det är ju bra att ha lite extra-marginal som nu.

    SvaraRadera
  2. Njae.... Jag hade ju vilodag dagen innan sist och dagen innan det lekta jag frivändning på gymmet. Igår körde jag bara ett litet crossfitpass.

    Flera dagars vila blir jag bara slö och slapp av.

    SvaraRadera
  3. Men så här stod det ju om söndagen:
    "...Hjärtflimmer, andnöd och stora mängder svett. Sugen att kolla vad pulsen ligger på efter dessa pass."

    och hade du inte gjort chins med 60kg två dar innan förra gången?

    SvaraRadera
  4. En liten WOD är sjukt jobbigt för konditionen men klarar jag inte det dagen innan så har jag nog inget på RKC-certifieringen att göra.

    Den 29 november gjorde jag inget test med snatch då jag dagen innan (den 28 november) körde 60 kg chins.

    Snatchtestet var den 3 november.

    SvaraRadera
  5. Det är därför jag menar att det är bra att ha en marginal att ta av efter tågresa till Danmark sova på hotell och så.
    Kan jag inte få ha rätt nu? Pleease :-)

    SvaraRadera
  6. När du ber så snällt så....

    Absolut tänker jag ta det lugnt innan en RKC-certifiering men klarar man det inte första morgonen så kan man ju bara gissa hur man känner sig i kroppen andra morgonen, för att inte tala om tredje morgonen. Hua.

    Generellt är det naturligtvis viktigt att kroppen får vila men jag tror också att kroppen klarar av mer än man tror. Med tanke på hur jag höll på i somras så.... Träning 6-7 ggr i veckan samt ett relativt fysiskt krävande jobb.

    Kände du att du fick rätt nu?

    SvaraRadera