tisdag 3 februari 2009

Gym, sprint och WOD


Körde hårt med one handed chin-ups idag på gymmet. Testade även att dra mig upp genom att greppa om en gummisnodd istället för den ankrade handleden. På det sättet närmar jag mig one hand chin-up. Hittade på ett smart sätt att träna lårcurl med kroppsvikt. Ger mig inte in i att försöka förklara hur utan tar med mig kameran nästa gång istället.

I går sprang jag sprint som bara känns bättre för varje gång. Här är här förresten en nyligen gjord studie om intensiv intervallträning.

I söndags blev det en WOD:

Tre omgångar med:
10 Thrusters (35 kg)
10 Pull-ups (strict)
10 Burpees
1 min Rodd
Tid: 15:00 min

WOD:en var hemsk. Redan i första setet med thrusters kände jag att all energi rann ifrån mig. Jag höll ut, men det tog tid.

Nedan en kul video av en 67-årig herre som visar sina favorit-kroppsviktsövningar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar