lördag 21 februari 2009

Snatch - nya metoder


TGU, 24 kg:
1/1+1/1, 1/1+1/1
TGU, 32 kg: 1/1+1/1

Snatch, 24 kg: 5/5, 10/10
Snatch, 24 kg: L:17, R:17, L:13, R:13, L:12, R:12, L:10, R:10
Total: 134 snatches, 3.216 kg

Press, 24 kg: 4/4, 6/6, 6/6

TGU:n med 32:an går framåt, idag två på raken. Faktum är att det är höger sida som är svagare i denna övning. Märkligt.

Testade på en ny metod idag med snatchen. Har problem med att armen tar slut före kondition och underarmar. Vad jag menar med att "armen tar slut" är att hela armen skriker om nåd - en smärta som är svår att beskriva. Jag tänker därför att förutom VO2-max protokoll även fokusera på att köra snatch-set med vila även mellan vänster och höger för att på så sätt pressa armarna till fler reps under samma set utan att behöva tänka på konditionen. Faktum är att jag totalt gjorde fler snatchar än sist men kände mig inte alls lika slutkörd. Blev lite förvånad när jag räknade ihop repsen. Men å andra sidan vilade jag dubbelt så mycket så det var kanske inte så konstigt.

Mådde rätt illa av en inmundigad crêpe på eftermiddagen som antagligen innehöll en massa ägg som jag kan vara känslig för. Detta medförde en ganska låg energimobilisering och jag kroknade efter tre set med pressar.

Dagens video är Super Humans nedan. Tipstack till Olof på Spartan Kettlebells. Musiken är förövrigt Vangelis 1492. Filmen går tyvärr inte att bädda in, därav länken.

Super Humans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar