fredag 20 mars 2009

Cross World 2009 imorgon!


Imorgon gäller det. Efter en veckas förberedelser deltar jag imorgon i Cross World med 10 min anyhow, 24 kg, (one arm clean & jerk, utan de professionella tävlingsreglerna förutom utlåst arm). Har ju inget att jämföra med vad det gäller tio minuter så det blir som det blir. 53 reps gör jag dock på 5 minuter så kanske runt 60-70 är ett rimligt resultat.

Sen har Alexander lockat mig att även utföra 10 minuters snatch, 24 kg, och kanske antar jag den utmaningen om jag känner mig i fas senare på eftermiddagen. Har rätt mycket energi i kroppen för tillfället så det är inte helt omöjligt. I sådant fall blir det snatch med tävlingsklot och de internationella reglerna med bland annat ETT handbyte. Har ju katastrofalt dålig uthållighet i armarna så allt över fyra minuter och 40 reps är bra men skall försöka sikta på att hålla ut fem minuter. Har ju knappt ens snatchat med tävlingsklot innan så det blir ytterligare prövningar, det skall dock vara lättare.

Det svenska teamet i Cross World 2009 innefattar 3-5 deltagare och arrangeras av Alexander ute på hans landställe. Full rapport kommer på lördag!

2 kommentarer: