tisdag 17 mars 2009

Maghjulet - del 3


Den 31 januari i år gjorde jag ett försök med stående maghjul vilket misslyckades. Idag testade jag igen. Hade inte min vanliga kamera med mig utan fick använda mobilen. En vänlig själ erbjöd sig att hjälpa mig att filma när jag satt där på huk och försökte sätta upp mobilen på en bänk. Tänk att det finns människor som gör sånt fortfarande helt självmant. Fantastiskt, blev nästan lite rörd.

Nåväl, lite sämre filmkvalité än vanlig alltså.



Är ärligt talat ganska förvånad över att jag lyckas redan nu. Här är de övningar som jag kört för att nå hit. Framför allt har den sista med trissan varit riktigt bra för att förbereda muskler och nervbanor i det utsträckta läget. Återigen handlar detta mer om nervsystemets skicklighet i att hantera musklerna, själva muskelkapaciteten har funnits där sedan länge.

Gärna stående ovationer, tack! :D

Gör nu också 16 strikta pull-ups och 17 chin-ups (inte samma tillfälle dock) vilket är framgångar det med. I höstas fick jag kramp efter 6-8 stycken.

7 kommentarer:

  1. Grattis!!!
    Det där vill jag också klara av.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det går lättare än vad man tror.

    SvaraRadera
  3. Mycket bra, imponerande!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Stört bra! Fan vad roligt!

    SvaraRadera
  5. Det där gick snabbt, trodde jag inte när jag såg din film i januari :) Kul blogg för övrigt, jag tittar in någon gång varje vecka numera...

    SvaraRadera