söndag 15 mars 2009

Pistoler med mera


10 pistoler med höger ben och 6 med vänster är nytt PR. Vänsterbenets begränsningar tror jag beror mest på balansen som inte riktigt hänger med. Höger ben kändes dock riktigt bra. Utföres inte barfota utan med Adidas Spezial med ganska tunn sula.

Har då och då försökt mig på handstående, mot vägg och med hjälp. Inte lätt, det skall gudarna veta. Men det är bara att öva.

Testade även Burpee-Thrusters med skivstång idag. Tyvärr har mitt gym inga stora plattor med 10 kg så viktlåset slår i golvet så jag fick ta två 15-kilosplattor vilket ger 50 kg totalt. För tungt. Det är en sjukt jobbig övning och jag lysckades bara göra fyra reps med 50 kg första gången. Jag får ta skolstängerna nästa gång. Burpee-Thrusters med skivstång:

2 kommentarer:

  1. Fasen vad snygg teknik du fått till på burpeen!

    SvaraRadera
  2. Hmmm....kanske skall förtydliga att detta inte är jag, men tack åndå! :)

    SvaraRadera