måndag 16 mars 2009

Pressar


Press, 24 kg:
1/1, 2/2, 5/5, 12/12, 8/8, 8/8, 8/8
Push press, 32 kg: 1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5

Push-up board: Hindu push-ups, 2 min

Nytt PR med 24:an. Jämför serien pressar för två veckor sedan. De tre sista 8:orna var nästan tuffare än 12:an. Det var också rätt tufft för kroppen att köra stegen med 32:an efteråt men det gick verkligen bättre än vad jag trodde det skulle göra. Tränar ju egentligen bara axlar med kettlebells idag, samt en och annan push press med skivstång eller hantel om andan faller på, men jag tycker nog jag gör rätt bra framsteg med pressen ändå. I augusti var det knappt så att jag lyckades utföra en enda press med 24:an. Tror det till större delen handlar om nervsystemet och inte muskeltillväxt. Vad tror ni?

4 kommentarer:

  1. gör du bara pressar eller cleanar du dom i mellan?
    Du ökar bra :) gött

    SvaraRadera
  2. Tack. Bara pressar, inga cleanar.

    SvaraRadera
  3. Starkt! Jag ser att ditt pr i press är 1/1 på 32:an, dags att göra ett nytt försök där om du gör 12/12 på 24:an?

    SvaraRadera
  4. Tack. Ja, det är en bra idé, vi får se nästa gång!

    SvaraRadera