lördag 7 mars 2009

Snatch med mera


Detta är åttonde dagen på raken jag tränar så det blir ett ganska lugnt pass och mycket vila mellan seten. Och inga press idag, körde press och stötpress med stång igår.

Snatch, 24 kg: 3/3, 5/5
Snatch, 24 kg: L:10, R:10, L:10, R:10, L:22, R:22
Snatch, 32 kg: 1/1, 2/2, 4/4, 3/3
Snatch, 24 kg: L:15, R:15, L:15, R:15

Total: 180 snatches; 4.480 kg

Ville testa armarna lite och fick gjort 22 snatchar per arm med vila mellan armbytena och även om det är PR så känns det inte så då jag borde göra fler egentligen. Ville kört lite fler reps med 32:an men fastän jag vilade länge efter 24:an hade jag ingen riktig energi i kroppen för detta. Tror nämligen att jag klarar 10/10 med 32:an en rätt dag. Det innebär att jag bara skulle göra lite drygt dubbelt så många med 24:an vilket är lite märkligt. Alexander gör i sin tur motsvarande 7/7 (32 kg) och 30/30 (24 kg).

Att köra 24 kg efter 32:an är alltid lika trevligt! :)

Apropå inlägget igår om X-fit Express tipsade Jocke om KettleWorx, ett annat femstjärnigt träningskoncept som rider på vågen av funktionell träning.



Och här kommer Carolina Gynning i full fart svingandes färgglada kettlebells. Sorry, kunde inte låta bli... ;D

Igår var jag på gymmet och körde bla front squat (weightlifting/olympic style) med 80 kg. Denna övning går bättre och bättre. Bra övning för att så småningom köra clean & jerk som Martin galant visar här.

Nedan ett litet tips om man vill köra stående rodd med smalt grepp och bara har en lös stång tillhanda. Inte direkt hyperfunktionellt men ibland kan det vara kul att hantera lite större vikter... ;)

Lägg stången med ena änden mot ett hörn. Ha nåt som skyddar väggen, här en bit skumgummi...


Ta ett löst roddhandtag (eller greppa direkt om stången) och börja ro! (Nej, jag är inte sponsrad av Adidas)

2 kommentarer:

  1. "Man får smala seniga muskler" enl Carolina G om man kör med KB Hahahahaha

    SvaraRadera
  2. Stående stång rodd som du körde är kanon skön och tar bra, får väl snart ta mig i kragen och komma och hälsa på dig och köra ett pass.

    ha en götte helg

    SvaraRadera