lördag 28 mars 2009

Snatch - nytt PR

Snatch, 24 kg: 5/5, 10/10, 27/27
Snatch, 32 kg: 1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 4/4

Att göra 27/27 var riktigt befriande, äntligen har proppen släppt! Den flaska med rödvin som slank ned igår föranledde som vanligt nåt underligt i kroppen som gör att PR ofta inträffar dagen efter. Märkligt. Vågade inte köra 32:an fullt ut i köket. Skall bli kul när man kommer utomhus snart.

I torsdags var det lite löpning på förmidddagen i det fantastiska vårvädret och i går ett besök på gymmet som bla resulterade i 80 kg front squat. Imorgon pressar.

Hyfsad prestation under, men jag tycker nog han kan fila lite mer på bakåtvolten:

8 kommentarer:

  1. NICE =)
    Nu måste jag testa,

    SvaraRadera
  2. Ja, för jag kunde ju inte få glädjas åt detta en dag ens. ;)

    SvaraRadera
  3. Spännande där med alkoholen och prestationen. Kan nämna att bodybuilders ofta dricker alkohol (vanligtvis vin/whisky) tillsammans med glukos innan dom skall gå ut på scen. Detta får dom färdigspjälkade kolhydraterna att gå ut blixtsnabbt i musklerna och dom ser "välfyllda" ut. Kanske har ett sammanhang här?

    Mvh
    Björn Rhodin

    SvaraRadera
  4. Björn: Spännande. Själv tror jag att det har att göra med nervsystem eller psyket i och med att alkohol påverkar dessa båda, men det säger jag utan att veta ett dyft om det egentligen.

    SvaraRadera
  5. En styrkelyftare sa att det händer nåt med vätskebalansen i kroppen som gör att man kan bli starkare dan efter. Detta då jag berättade att jag maxat i bänk flera gånger när jag var bakis.

    SvaraRadera
  6. haha vet att du kör fler än mig så det är ingen fara ;)

    SvaraRadera
  7. nu ska här supas hehehe.... skämt åsido grattis till PR

    SvaraRadera