tisdag 3 mars 2009

Snatch, VO2-max


Modifierat VO2-max protokoll som den 29:e januari.

VO2-max: (modifierat)
Snatch, 20 kg: [6 reps per 15 sek / vila 15 sek] x 40

Totalt: 240 reps, 4800 kg, på 20 min.

Sug på den. Hade som mål att lägga på en minut men när jag stod där så insåg jag att jag kunde göra mer så jag körde 5 minuter till istället. Testade att under vilan mellan seten göra extrema ut- och inandningar för att syresätta blodet så mycket som möjligt och tyckte faktiskt att detta hjälpte. Det var i de sista fyra seten som jag började få problem med att hålla takten. Faktisk ganska okej känsla efteråt - svettig till max och hög puls men inte så borta att jag måste lägga mig ned på golvet som jag brukar få göra efter liknande pass.

Fy fan va bra.

Angående filmen häromdan som visade bänkpress med hängande kettlebells kommer här lite variationer med samma utrustning:



2 kommentarer: