onsdag 25 mars 2009

Snatches och resultat från Cross World 2009

Går det åt fanders ena dagen så ger man järnet nästa dag igen, denna gång en vanlig höger/vänster-serie.

Snatch, 24 kg: 5/5, 10/10, 23/23, 16/16, 13/13, 13/13, 12/12, 10/10, 10/10, 10/10
Total: 224 snatches, 5.376 kg

Jag gör som igår och noterar att jag idag gjorde fler snatchar än någonsin, utan att döma eller värdera denna skillnad.

I den officiella resultatlistan från Cross World 2009 finns även nu också vårt resultat dokumenterat. Ett intressant resultat är det längst bort till höger, relative weight lifted, som talar om hur många kilo som totalt lyftes individuellt per kilo kroppsvikt. Fredriks siffra (116,38) är riktigt, riktigt bra! Applåder!

Jag har även överfört dessa siffror till bloggposten från i lördags.

6 kommentarer:

  1. Själv tycker jag det mest intressanta var att få reda på din ålder :)
    Hade aldrig gissat på det. Minst fem år mindre.

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja, där ser man, det finns osynliga intressen och motiv vart än man vänder sig! ;)

    Tack för komplimangen!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag hade inte heller tippat på den åldern, kul!

    SvaraRadera
  4. Haha...du kan ju alltid säga att Alexander e äldst!

    SvaraRadera
  5. Det vet han så väl och behöver aldrig nämnas. :)

    SvaraRadera