tisdag 31 mars 2009

RKC och Snatchtest 6


Efter mycket vånda och beslutsångest anmälde jag mig i natt till RKC-certifieringen i Köpenhamn 15-17 maj, om drygt en månad alltså. Känns faktiskt riktigt bra. Tror jag hade ångrat mig bittert om jag inte hade gjort det.

Av denna mycket elementära anledning kunde det idag vara på sin plats att göra ett nytt försök med snatchtestet.

Snatch test 5 min, 24 kg: 5/5+5/5+5/5+5/5+5/5+5/5+6/6+5/5+5
Tot: 87 reps in 5 min
Target: 90 (83)

Skönt att det var överstökat. Nu kan jag fokusera på tekniken i fortsättningen. Gjorde en liten film om händelsen. Ben Harper sköter musiken med Excuse Me Mr.




8 kommentarer:

  1. Dude, videoklippet är privat! Nu har även jag börjat träna inför ett snatchtest!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till prestationen! Repsen ser snygga ut!
    Kulkul

    SvaraRadera
  3. Suveränt David! Fan vad kul! Grattis!
    Mycket gott kommer av allt slit i slutändan ;)

    SvaraRadera
  4. Tack, Tommy! Jo det är allt bra tur att man får betalt för all möda! ;)

    SvaraRadera