söndag 12 april 2009

RKC Grad Workout


Igår var det dags för Fredrik Högström och mig att testa RKC:s Grad Workout med två 20-kilos klot. Det var ont om just 20-kilosklot så jag fick låna Alexanders klot (tack!). Vi körde på en fotbollsplan med den ungefärliga längden av 100-110 meter. Det var ett fantastiskt fint väder!

Vi filmade varandra, under finns dock bara filmen på mig än så länge, vet tyvärr inte riktigt var Fredriks blev av. Lade upp den YouTube men den har försvunnit av någon konstig anledning. Får kolla upp det senare. Tyvärr noterade jag inte hur många vändor det blev men principen ser ut så här i alla fall:

Walking see-saw press, 2x20 kg: 20 seconds
(10 sec rest)
Swing, 20 kg, two arms: 20 sec
(10 sec rest)
Total:100-110 metre, 50-55 metre


Nedkortad version. Obs, varning för nakenbilder när tröjan åker. (Välj HQ för bättre bildkvalité.)

Fruktansvärt jobbigt men både jag och Fredrik klarade av det även om kanske inte mina svingar var så distinkta i slutet som de borde vara. Någon press i slutet blev lite fel också. Vi experimenterade lite med steglängden. Man torde tjäna en del på att ta ut stegen ordentligt i början. Både jag och Fredrik hasade med bakbenet något när man tog lite väl långa steg och det är nog inte okej. I slutet blir avsnitten bara kortare och kortare, hemskt är det, man tycks aldrig komma fram till mållinjen!

Vi vilade en stund sedan körde vi ett pass till men bara halva planen.

Nästa helg blir det 24 kg som gäller. Har svårt att tänka mig att jag håller ut hela fotbollsplanen, men vi gör ett försök!

4 kommentarer:

  1. såg bra ut :) men det såg jobbigt ut ;) attans detta ska göras efter 3dagars plåga :)

    SvaraRadera
  2. Verkade riktigt surt det där.
    Prövade en riktigt jobbit övning här om dagen

    10 st dubbel swing 24 kg
    1 st burbee
    10 st swing
    2 st burbee
    10 st swing
    3 st burbee
    osv tills man kommer upp till 10 st burbees
    Testa och se vad du tycker?
    Mats.

    SvaraRadera
  3. Nu får jag ännu mer ännu mer dåligt samvete för alla öl jag drack igår när jag ser vad du ägnade dig åt på påskafton :)

    SvaraRadera
  4. Jobbigt, men roligt, verkar det. Fräckt med svartvitt, när tröjan åkt av så såg det ut som någon träningsfilm från 30-talet.

    SvaraRadera