onsdag 10 juni 2009

Swings


Swingar, hard style.

Swing, one-arm, 24 kg: 5/5, 10/10, 10/10, 15/15, 15/15, 10/10, 10/10
Swing, two-arm, 24 kg: 20, 20, 20, 20, 20, 20, 20, 10
(1 min rest between set)

Total: 300 swings; 7.200 kg.

Svingen före och efter RKC-certifieringen är verkligen annorlunda. Det var faktiskt först under helgen i Danmark som jag verkligen förstod anspänningen i core, gluteus, bäcken och lårmuskler och vad det egentligen innebär för svingen, för att inte säga alla övningar. Framförallt har knycken i höften (popping the hips) blivit mycket tydligare.


8 kommentarer:

  1. Kan du inte lägga upp en film på hur din swing ser ut nu för tiden? För övrigt är det trevligt att du har börjat skriva igen :)

    SvaraRadera
  2. Tack, skall göra det vid tillfälle.

    SvaraRadera
  3. Det är en kick när man märker att man gjort framsteg tycker jag.
    Har du testat Maxwells schema nån gång? Typ 20/20/15/15/10...ner till fem.

    SvaraRadera
  4. Jo, det är sant men denna gång var det inga framstegen i den bemärkelsen utan snarare en teknikförändring. Faktum är att swingen blir jobbigare att utföra genom detta.

    Så här såg det ut i februari, det tror jag inte jag klarar idag med korrekt hardstyle-teknik:

    http://liljeros.blogspot.com/2009/01/swings-to-bone-part-ii.html

    SvaraRadera
  5. För mig är teknik-förbättring de riktiga framstegen och det som är kul. 34 reps, 41 eller 46reps..., ok att det känns bra att göra fler reps men det går inte upp mot känslan av när teknik och timing plötsligt sitter på ett nytt sätt.

    SvaraRadera
  6. Kan ju inte mer än berömma ditt sätt att få ut dina tankar i ord (och mina då vi har en del samma) ;) Ja nu tränar man mer teknik än att bara träna. Det blir ju mycket tyngre och då blir man lite ledsen men det kommer ska du se =)

    SvaraRadera
  7. Tack, Jocke! Ja, det kommer nog... ;)

    SvaraRadera