onsdag 30 september 2009

Pull-ups och mat


Fick en plötslig uppenbarelse idag vid lunchtid när jag satt och tryckte i mig en massa goda sushibitar att jag skulle göra 20 pull-ups senare på eftermiddagen. Den uppenbarelsen var tyvärr falsk, gjorde bara 18. Biceps skrek om nåd. Nytt PR förvisso men irriterande. Riggade kameran och då jag ofta hyllar transparensens ljuva lovsång så visar jag mitt failure nedan.


Kanske att jag inte riktigt får hakan över stången i sista repset men som tur var är man sin egen domare och det blir därför godkänt utan vidare förklaring.

Det är många kettlebellstränande individer som håller på med The Warrior Diet. Jag har egentligen inte kunskapen att förklara hur metoden fungerar mer än att att man knappt äter något under hela dagen för att sedan trycka i sig en stor festmåltid på kvällen innehållande mängder av kött, rotfrukter och grönsaker. Huruvida detta är en bra metod eller inte tänker jag inte lägga mig i men de som lever efter det har berättat hur stor och viktig middagen på kvällen blir, och det kan man ju förstå. Man riktigt längtar efter den och man planerar och funderar på vad den skall innehålla.

Jag har tydligen funderat lite på det där vilket har medfört att min egna middagar senaste tiden blivit mer och mer innehållsrika och komplexa. Nu är det ju så att jag äter precis lika mycket under dagen som vanligt så jag lever kanske inte efter någon warrior diet precis, men ändå, det är kul när man förändrar sig utan ansträngning. Visst blir man inspirerad och påverkad men förändringen kommer liksom inifrån på nåt underligt sätt.

Nötkött med lite sky, potatis, broccoli, svamp (trattkantareller och ostronskivling), sallad (plommontomater, paprika, babyspenat, pinjenötter, parmigiano) och en klick smör. Ramlösa att dricka.

4 kommentarer:

  1. Nu kan jag inget om pull-ups som teknik, men för mig såg det mycket imponerande ut!
    Middagen också för den delen :-).
    Chip!

    SvaraRadera
  2. Tja, det är strikta varianter och utan kipingteknik och det viktigaste är väl att man får hakan ovanför stången, typ.

    SvaraRadera
  3. Mer transparens åt folket! Att se andra som inte heller når upp till sina mål (just den dagen) kan faktiskt vara lite tröstfullt en tråkig höstdag som denna.

    SvaraRadera