lördag 24 oktober 2009

Nya swingformer


Jag börjar bli trött på swingar, ärligt talat. VO2-max och swing är tyvärr inte en lika bra kombo som VO2-max och snatch. Det är inte konditionen som hindrar mig att fortsätta utan utmattning i bål och höft (vilket iofs kan ha vissa samband). Ville därför testa något nytt idag.

Swing, one-arm, 24kg: [10/10/10/10] x 5 (1 min rest)
Total: 200 swings; 4800 kg (in approx. 9 min)

Fick definitivt bättre flås i denna variant även om jag inte tryckte ned med kraft som vid VO2-max. Började nästan låta som VO2-max med snatch i slutet, med en sån där helt irrationell och stötig andning. Förvissa blir detta en helt annan variant av intervall men mitt psyke behöver nåt annat att bita i just nu. Till nästa gång skall jag fortsätta med några 10/10-set för få ut det där sista.

Lek med effekter

RKC har något som kallas The Best Challenge där man skall klara av tre övningar med the Beast (48 kg kettlebell) - 1 Military Press, 1 st Pistol och 1 Pull-up. Den här killen som Joakim Bom tipsade om gör detta galant.


1 kommentar:

  1. Många swings blire. Den killen var STARK, mest imponerad av pistolerna!

    SvaraRadera