onsdag 11 november 2009

Swing, 32 kg


Swing, two-arms, 32kg:
20 reps x 10 (1 min rest)
Total: 200 swings; 6.400 kg (in approx. 14 min)

Av någon anledning var det händerna som tog slut idag. Tydligen jobbigare för underarmarna att köra med två händer med 32 kg än med en hand med 24 kg under ungefär samma effektivitet:

Swing, one arm, 24 kg = ca 500 kg/min (24 okt & 4 nov)
Swing, two-arms, 32 kg = ca 460 kg/min (idag)

Konditionsmässigt var det inga problem alls utan det var helt klart händerna som inte höll måttet. Detta beror förmodligen inte så mycket på den större vikten utan på att jag byter hand var 15:e sekund när jag gör enhands-swing medan händer måste hålla taget i ca 30 sekunder när jag swingar med 32 kg. Möjligtvis kan det också bero på det sämre tvåhandsgrepp man får dras med när man kör med dubbla händer då Eleikos klot inte tillåter att lillfingrarna får plats att greppa. Kan inte komma på några andra bra förklaringar, förutom att mina underarmar är mindre uthålliga sedan snatchuppehållet, vilket i och för sig kan vara möjligt.


Klotskada

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar