onsdag 9 december 2009

HKC - Göteborg, Sweden



Den 13:e mars, nu till våren 2010, får Kettlebell Center äran att arrangera Europas första Hardstyle Kettlebell Certification™ (HKC™) i Göteborg med Master RKC Kenneth Jay.

HKC en slags bantad version av den klassiska RKC-certifieringen. Den är antingen till för dem som inte känner sig starka nog att genomföra RKC-certifieringen eller för dem som känner att RKC-steget är lite för stort just för tillfället. Men HKC är ändå en instruktörscertifiering i kettlebellsträning enligt HardStyle-principerna med avseende på swing, get-up och goblet squat.

De som under det närmaste året efter genomförd HKC även går RKC får kursavgiften för HKC avdragen från RKC-avgiften. En fin morot att gå vidare med RKC-certifieringen med andra ord!

För mer information, här och här.



Filmen nedan visar den första HKC:n nu i höstas, St. Paul, USA.


8 kommentarer:

  1. Vad roligt! Det var ju detta jag frågade dig om för ett par veckor sedan i en kommentar :-).

    SvaraRadera
  2. Jag förmodar mig att du anmäler dig då?

    SvaraRadera
  3. Jag måste nog tänka lite till... ingår t-shirten?

    SvaraRadera
  4. I annat fall lovar jag att köpa en till dig.

    SvaraRadera
  5. Vet du om det kommer att hållas någon RKC-certifiering i Sverige före den 13 mars 2011?

    SvaraRadera
  6. Trevligt sätt att få folk att gå nästa certifiering!

    Goblet squat, ska komma ihåg det. Jag har kallat det KB-front squat, men det kanske inte är exakt samma sak iofs.

    SvaraRadera