onsdag 23 december 2009

Snatch!


Nu orkar jag inte hålla upp med snatchen längre. Senast jag gjorde en snatch var när jag körde VO2-max den 11 augusti (kolla film i länken) - det är snart 20 veckor sedan. Nej, axeln är inte helt bra och pressar med kettlebell fungerar fortfarande inte. Däremot går det bra att köra get-up med klot samt pressar, stötar och frivändningar med stång. Förhoppningsvis funkar det även med lite snatchar.

Det var ju dessutom pressen i seesaw som den där gången tidigare i våras startade strasslet med vänster axel så det är kanske logiskt att det är just den övningen som fortfarande gör ont. Jag har inte haft de där axelproblemen på morgonen längre och jag har därför lagt införskaffandet av en ny säng på hyllan ett tag. Den jag ville ha kostade ändå runt 50 lökar och det var inte läge att bränna av de pengarna just nu.

Nåväl, nog med tjat och prat.

Snatch, 16 kg: 10/10, 10/10, 10/10
Snatch, 20 kg: 10/10, 10/10, 10/10

Jösses, vilken skillnad det är på swing och snatch. Man tänker inte på det när man blandar och ger i sin dagliga träning men när man nu kört fyra månader enbart swing så blir det tämligen uppenbart hur mycket mer energi och syre det krävs för en snatch även om det mer eller mindre är samma övning. Åh, min gud vad skönt det var att skjuta upp den ovanför huvudet! Det kändes lite i axeln det första setet men sen försvann det helt. Vi får se hur det känns under dagarna som följer. Tänk om man vågar köra igång med VO2-max i januari...

Peace, Love and Liljerosso.

2 kommentarer: