söndag 13 december 2009

Söndag = Fran

1000 Kettlebell Swing Challenge på Facebook rullar på, 98 medlemmar just nu och det börjar komma in lite fler resultat, ett av dem helt sanslöst bra.

Efter 1000 swingar igår blev det sashimi, mängder av oxkött och saké på Mikado. Därför var man lite sliten idag, inte så mycket på grund av swingarna utan mer på grund av att jag inte kom hem förrän klockan fyra i morse. Av den anledningen mådde jag väl sisådär efter dagens pass.

Tre omgångar med:
Thrusters (35 kg)
Pull-ups (strict)
21, 15 respektive 9 reps i varje omgång
Tid: 9:55

20 sekunder snabbare än förra söndagen kanske inte var så mycket att skryta över kanske. Hur man fixar en Fran på 1:53 är rätt stolligt. Kolla här på Jason Kaplan:


8 kommentarer:

  1. Strongt att du tränar trots att du varit ute så sent.

    SvaraRadera
  2. Lite poänglöst att göra strika pullups? Är det för att du inte kan kippa? Fran ska nog inte ta mer än 5-ish minuter. Tar hon längre tid så skulle jag rekommendera skalning i vikt/reps.

    SvaraRadera
  3. Exakt, jag nämnde ju det i min postning förra söndagen att det är dags att lära sig att kippa för det tar lite för lång tid. Nu har vi ju fått en affilates i Göteborg dessutom med en massa bra instruktörer så nu kan man ju anamma kunskap inom detta.

    Sen vete sjutton om jag vill kalla det poänglöst att köra med strikta pullups iofs. Annorlunda kanske? ;)

    SvaraRadera
  4. Poänglöst och poänglöst.

    Fokus flyttas till att bli en styrketräning, när Fran är tänkt som absolut-max-poweroutput-pang-in-i-väggen.

    Vill jag träna dragstyrka vad gäller pullups skulle jag ju hellre köra tex viktade strikta pullups.

    SvaraRadera
  5. "Måltiden" för Fran bör vara runt 5 min eller mindre så att man får den där vidriga syra- och flåsattacken, den blir ju "lättare" med strikta pull ups.

    Men du har helt rätt, poänglöst är det ju inte! :)

    SvaraRadera
  6. Skall helt klart lära mig att kippa och kanske skala ner antalet reps och öka dessa efter hand. Har funderat på det ett tag men nu är det dags, bara axeln håller.

    "absolut-max-poweroutput-pang-in-i-väggen"

    Bra definition där! ;)

    SvaraRadera
  7. Gött o se en Fran.
    Jag kan lära dig kippa så kan du lära mig lite extra med kettlebellen, Göteborgsk träningssymbios :)

    Sam

    SvaraRadera