tisdag 15 december 2009

WOD på CFG


Drog till CrossFit Gothenburg idag.



Passet var grymt bra idag! Vi värmde upp med 15 burpees, ett gäng utfallssteg och 15 air squat. Sedan lite teknikträning vad det gällde marklyft. Bra, mer sånt!

Lade på 80 kilo på marklyften och det var med lite ängslan jag körde igång att lyfta - den som haft ett ordentligt diskbråck i ländryggen vet vad jag talar om. Men det funkade faktiskt kanon och jag hann med 8,5 rundor. Box jumps var jag väl inte så bra på, först och främst för att jag är kass på att hoppa och för det andra för att vänsterbenet inte hänger med som det skall. Så det var med full koncentration varje gång jag hoppade. Med andra ord är det något jag behöver göra mer.

Det är lustigt hur snabbt man hämtar sig efter 20 minuter stenhårt arbete. Direkt efteråt har man nära på självmordskänslor men så efter 15-30 minuter repar man sig och efter nån timme har man full energi i kroppen igen. När man stod och matade en massa idiotövningar på gymmet i 1,5-2 timmar förr så var man helt slut i både kropp och själ i många timmar efteråt.

Alla göteborgare med lite träningsintresse borde faktiskt pröva på ett par pass på CrossFit Gothenburg, eller vad hindrar er? ;)



4 kommentarer: