lördag 2 januari 2010

Vinterkyla


Testade på kadensen i VO2-max där jag var sist.

VO2-max (test!)
Snatch, 20 kg: [7 reps 15 sec/rest 15 sec] x 10
Total: 70 reps, 1.680 kg; 5 min.

Det fungerade och kändes bra. Tycker inte att jag behöver köra med 6 reps per 15 s. först. Skall nog testa 10 minuter nästa gång.

Som ni ser på bilden testade jag FiveFingers KSO - Trek Tex i snö och tio minusgrader. De är förvånansvärt varma faktiskt. På vägen hem senare i Linné började jag dock frysa om tårna en del men kanske håller de för en kort löparrunda även när det är så här kallt.

2 kommentarer:

  1. Hejsan.
    Följer din blogg och så och tänkte att jag kanske kunde lämna ett tips. Förra vintern testade jag hydroterapi. Normalt sett har man två spannar. En med kallvatten och is och en med så varmt vatten man klarar av med händerna. Vilken man sen börjar med kommer jag inte ihåg och huvudsaken är nog att man avslutar i den kalla. Man stoppar i alla fall ner fötterna i den ena och sen skiftar man efter ett par minuter en sisådär åtta gånger. Sån värme o cirkulation i fötterna har jag aldrig haft förr och det satt kvar i nån månad. Så testa gärna det annars kommer jag göra det när jag kommer över ett par vibrams. Var köpte du den här vintermodellen? God fortsättning och sånt / Tobias

    SvaraRadera
  2. Hej, Tobias! Kul med nya läsare som kommer fram med kommentarer!

    Funderade just på det där idag att det är lite olika hur man fryser om händer och fötter. Händer t.ex. kan man ibland frysa om efter ett par minuter men ibland när man varit ute ett tag och fryser fingrarna av sig och efter det värmer upp dem ordentligt och sedan går ut igen så kan man plöstligt vara utan handskar utan problem. Likadant verkar det vara med fötter och det tycks ta ett tag innan de "kommer igång". Så tack för ditt tips, skall prova det innan jag springer ute med dem nästa gång.

    Dessa FiveFingers kommer via Kettlebellcenter så maila Fredrik där så kan han kanske beställa ett par av dem om storleken finns kvar men jag kan inte lova att det finns kvar några exemplar.

    http://www.kettlebellcenter.com/se/

    God fortsättningen du med! :)

    SvaraRadera