onsdag 13 januari 2010

WOD - CFG

Uppvärmning och sedan hitta max vikt för 5 repetitioner i bänkpress. Missade på 5x90 kg så jag gissar att 85 kg torde vara min vikt. Bänkpress är kanske inte den vanligaste övningen man gör dessa dagar så jag tyckte nog det gick rätt bra ändå fast 5x90 borde man väl egentligen göra.



TABATA FUN (min ordning)
(20 sek arbete, 10 vila) x 8 i fyra övningar:
KB-swing: (32 kg, two-arms, hard-style)
Double Unders (singlar för min del)
Wall Ball
Burpees
Total tid: 16 min

Hoppar aldrig hopprep så double unders (dubbla vid varje hopp) var liksom inte att tänka på. Fick först tag på ett för kort hopprep, sedan bytte jag till ett som var för långt och svor. Bra idé att lägga undan ett i rätt längd innan. Annars gick det bra. Hatar burpees men det är väl meningen antar jag.


5 kommentarer:

  1. Tja, det är ju ett påstående eller fråga som behöver en definition kring vad "kul" innebär men visst är det en härlig känsla när sista repset är gjort och ångesten släpper! )

    SvaraRadera
  2. Glöm aldrig: "It doesen't have to be fun to be fun"
    Grymt med snatchen! Måste vara skönt att vara tillbaka.

    SvaraRadera
  3. I inclination not agree on it. I think precise post. Expressly the title attracted me to read the sound story.

    SvaraRadera