tisdag 19 januari 2010

WOD - CGF

Styrka på CrossFit Gothenburg.


Ingen Back Squat för min del. Visst vore det kul att testa efter 3-4 år men, nej. Var ju sjukt sugen men kände mig otroligt mogen och vuxen i mitt beslut att köra Front Squat istället. Visst är det fantastiskt, tänk vad man utvecklar sig som människa, visst?

Progressiv ökning till 40 kg på Over-head squat och sedan 60 kg på Front squat rakt igenom. Kan ju tyngre men jag håller mig här för att säkra tekniken ett tag framöver.


5 kommentarer:

  1. Helt rätt att byta till "säkra" övningar! Fast det är svårt; jag skulle tex vilja köra lite mer med 32or... fast sen vet jag hur det skulle gå :-). Brukar trösta mig med att det innebär fler/tyngre reps om ett år att gå säkert fram.
    Hm, önskar jag kommit på det tänket i 20-årsåldern...

    SvaraRadera
  2. Jag hade snarare önskat att jag lärt sig squata rätt från början.

    SvaraRadera
  3. Brim over I agree but I think the brief should acquire more info then it has.

    SvaraRadera
  4. Hej,

    http://tabata.sperker.de

    kan du även ladda ned timer till din mobil. Jag har gjort det och den funkar väldigt bra.
    /David

    SvaraRadera
  5. Ah, tack för riktigt bra tips!

    SvaraRadera