onsdag 17 mars 2010

Trappsprint


Kanske att någon trogen läsare har lagt märke till att det inte varit så mycket löpning och sprint i vinter. En anledning var att jag tröttnade att få så jädrans ont i vaderna efteråt varje gång. Var bland annat på ett löpseminarium i Pose i november men där blev jag inte så mycket klokare tyvärr. En annan anledning var kylan, får lätt ansträngningsastma och då blir det plötsligt mycket trevligare att stå hemma i köket.

Idag tyckte jag det var dags för trappsprint. Det blev en tuff match för benen som inte riktigt var van vi högrepetitiva löpsteg. Kylan gjorde sitt också och jag hade tryck över bröstet i flera timmar efteråt. Tur att jag stoppade vid sex lopp.

6 kommentarer:

  1. Hej L!
    Löpning är ett vårtecken :-). Jag tänkte skaffa mig ett par VFF - som att köpa dator 2101 olika modeller...
    Jag funderar på ett par KSO (sett ett par som jag gillade). Är det en bra allround-modell? Eller är Trek bättre i kyliga Sverige?
    Tänkte ha det till gång och kortare löpning utomhus.

    SvaraRadera
  2. Det är lättare att ta på de modeller som inte går så högt upp på fotryggen som tex classic och sprint vilket kan vara bra att veta. Trek har lite mer skyddande sula utan att för den delen förminska barfotakänslan. Fingersockar är alltid skönt att ha också.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Angående löpsteg: http://www.svd.se/mathalsa/mathalsa/experterna/kosttraning/hur-springer-du-malin_4436225.svd

    SvaraRadera
  4. Tack för länken, Rikard. Jo, det är väl så att vaderna inte är tränade för detta, tyvärr.

    SvaraRadera
  5. För er som känner till funbeat.se kan jag tipsa om barfotagruppen där. Många bra disskussioner och länktips mm.

    F.ö. finns det s.k. aqua-socks man kan använda som ett billigt alternativ till VFF nu på vintern.

    http://www.simbutiken.se/se/art/badskor-aquasocks-badtofflor.php

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset Androiders!

    SvaraRadera