tisdag 9 mars 2010

VO2-max - 80 sets!


Där satt den.

VO2-max
Snatch, 20 kg: [7 reps 15 sec/rest 15 sec] x 80
Total: 560 reps, 11.200 kg; 40 min.

Det är nästan värst innan man når tjugo minuter och hälften av tiden och det var efter 50 set som jag insåg att jag skulle fixa tiden ut. Otroligt skönt. Har haft en motig dag så jag gav nog igen på klotet.

Nedan ett litet diagram över detta protokoll. Inte helt rättvisande då det är ett avbrott på ett halvår mellan omgång 6 och 7 men sak samma. Det var lite motigt mellan omgång 11 och 14 men rätt som det var så släppte det ju.


Även händerna höll fastän jag hade ett riktigt suggrepp idag. Lagom luftfuktighet och temperatur kan ge ett riktigt klistergrepp vissa dagar. Hade jag haft krita hade de antagligen sett rätt hemska ut.


Nu gäller ett nytt protokoll - 36/36 - vilket jag misstänker blir tuffare mot underarmarna.

3 kommentarer: