onsdag 28 april 2010

Clean & press med mera....


Get-up, 24 kg:
[1/1+1/1+1/1] x 3
Clean & press, 24 kg: [1-5/1-5] x 5
Tot. per arm: 75 presses; 1.800 kg.

Där satt den! Kändes jobbigt redan vid första 5-setet och faktum är att denna stege har 50 procent fler reps än den jag gjorde förra veckan. I ärlighetens namn måste jag erkänna att den sista pressen med vänstern i de två sista stegarna inte var de snyggaste pressarna i mitt liv men jag har inte tid med skönhetspressar just nu. Om tre och halv månad skall jag pressa 40 kg och därför behöver jag rusa på. Undrar hur många som tror att jag skall klara det... ;)

I fortsättningen kommer jag att redovisa mina stegar enligt ovan, lite enklare.

Efter den förra succén med HKC här i Göteborg nu i våras så är det precis bokat ytterligare en till hösten, närmare bestämt 2 oktober 2010. Även denna gång med Master RKC Kenneth Jay. Även om det var en bra tillställning sist så blir den ännu bättre nästa gång! :)


4 kommentarer:

  1. 5*1-5 satt där =) nu är det 28:an som väntar?

    SvaraRadera
  2. Japp, tänkte att jag säljer 24:an nu, jag menar, vad skall jag ha den till nu? ;)

    SvaraRadera
  3. Gött att hela stegen satt nu!

    SvaraRadera