fredag 14 maj 2010

Press och lc-film


Press, 16 kg:
5/5
Press, 20 kg: 5/5
Press, 24 kg: 5/5
Clean & press, 28 kg: [1/1, 2/2, 3/3] x 3
Clean & jerk, 2x20 kg: 5, 5, 7, 5, 5

Tänker fortsätta vila i stegarna, det är nervsystemet som skall tränas och då är det inte så noga att pressa musklerna med mjölksyra till max.

Himlen sprack upp vid lunchtid så jag gick ut och körde lite long cykel utomhus. Passade på att ta med mig kameran för att se hur tekniken såg ut.

Har haft lite problem under årens lopp att riktigt låsa ut högerarmen, det gäller så väl vid snatch som vid press och jerk. Den känns utlåst men så fort jag filmar ser jag att den inte är riktigt utlåst ändå. Nu när jag börjat köra med dubbla klot så dyker detta upp igen. När jag försökte åtgärda det tenderade högerarmen att komma närmare huvudet som ni ser i filmen under. Förvisso sitter höger axel närmare kroppen och det ger påminnelser att det finns det en del asymetriska skillnader i övre delen av ryggen och axlarna. Men helt klart måste jag öka min flexibilitet i axlarna, många faller på just det under RKC II.

Filmen är ingen instruktion i hur en clean & jerk skall gå till utan skall ses som teknik under utveckling.


Clean and jerk, 2x20 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar