tisdag 18 maj 2010

Pressar och filmrepriser

Press, 16 kg: 5/5
Press, 20 kg: 5/5
Press, 24 kg: 5/5
Clean & press, 28 kg: [1/1, 2/2, 3/3] x 5
Tot. per arm: 30 presses; 840 kg.
Push-ups: 10 x 5 (short rest)

La till två stegar till idag. Kände mig inte så stark i början men jag är en slow starter så jag kom igång först i andra och tredje stegen. Tror det är en bra taktik att vila mellan stegarna, känns bättre på alla sätt förutom tidsmässigt men det är ju ett mindre problem egentligen. 4-stegar nästa gång, då! Hua.

Armhävningar mest för inte tappa greppet alldeles i denna excellenta övning. Avslutade med lite VFF-löpning i Slottskogen.

Nämnde väl häromsistens att nya kettlebellsvikter var på gång hos Dragondoor. Nu har du kommit i USA; 10 kg (22 lb ) och 14 kg (31 lb). Jag tror att det är efterlängtade vikter, speciellt hos många tjejer, lite väl stora hopp mellan 8 och 12 kg samt 12 och 16 kg.

Såg att Steve Maxwell har börjat putta bil han också, eller i alla fall någon i hans närhet.




De som missat Fredrik och mina filmer Putta & Dra Bil så tar vi en liten repris:


Mer om dessa poster här och här.

Nu är det väder för liknande övningar igen. Ovan bil finns dock inte längre utan en större och tyngre är i bruk. Jobbigt blir det.

2 kommentarer:

  1. Jag blev väldigt sugen på att putta lite bil igen!

    SvaraRadera
  2. Jag med! Är bilen förövrigt klar?

    SvaraRadera