söndag 6 juni 2010

Jerks och hos BGMS analys


Jerk, one-arm, 16, 20, 24, 28kg:
[5/5] x 4 (each weight)
Jerk, one-arm, 32kg: 5/5, 5/5
Jerk, one-arm, 36kg: 3/3, 5/5, 3/3

Var lite sliten och ojämn i kroppen idag, vaknade stel efter sömn på en synnerligen hård madrass. Körde först några längder benhjul på parkeringen utanför. Jerksen kändes tunga, skittunga.

Var i förmiddags på en liten löpworkshop med Marcus StålbomBGMS Analys igen. I vår har jag ju fokuserat på att försöka låta foten träffa underlaget mer under kroppen då det var ett av problemen sist, detta har också känts bättre för vaderna även om de mer eller mindre alltid är stela och uppumpade. Det andra problemet var att jag slog i med foten mot underlaget istället för att fokusera på att dra upp det andra benet. Det var ingen skillnad idag och det kändes väl rätt hopplöst faktiskt när jag inte känslan infinner sig hur det skall vara, märker inte ens någon skillnad de gånger det se hyfsat ut. Testade även med att sätta fast en gummisnodd i varje fot som man drar upp längs ryggen över axlarna för att benen skall lyfta upp snabbt av sig själv men det blev bara värre då mina ben reagerade med att trycka ner fötterna ännu hårdare. Fick dock lite andra övningar att träna på. Enda trösten var väl att Marcus inte har stött på någon som stöter i fötterna så hårt som jag gör... =S

Skall egentligen inte fokusera på löpningen så mycket nu men det är i vilket fall djävligt irriterande. #€~¬!œŒ!š¿!Ł#!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar