fredag 2 juli 2010

Front squat och single leg deadlift

Front squat, 2x16 kg: 10
Front squat, 2x20 kg: 10
Front squat, 2x24 kg: 10, 12
Front squat, 24+28 kg: 6, 6, 4, 4
Single leg deadlift, reverse side, 16 kg: 5/5, 5/5
Single leg deadlift, same side, 16 kg : 5/5, 5/5
Single leg deadlift, 2x16 : 5/5, 5/5
Windmill, 8 kg: 6/6, 8/8
Windmill, 16 kg: 6/6
Hanging leg raises: 4, 6, 8

Byxorna sprack i squaten vilket antagligen beror på att jag kan gå djupare (och alltså inte att jag är fetare). I brist på två 28:or fick det bli en 24:a och en 28:a. Kändes lite konstigt i cleanen först, men jag vande mig snabbt. Växlade armar vid varje set. Känner mig stark i det mesta just nu. Flow!

Blev lite inspirerad av nedan video om the single leg deadlift. Med motsatta armen ger det en större utmaning för core och balans än med ben och arm på samma sida. Med dubbla känns det mest naturligt, antagligen för att det blir bilateralt och balanserat.

Ett tag sen jag körde windmill men som kändes bättre nu när jag stretchat hamstrings ett tag. Måste börja känna på bentpressen snart också.



Hittade en ny blogg häromdan som verkar lovande, Al Kavadlo - We´re Woking Out!.... Här en post om olika varianter av Muscle Ups.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar