lördag 3 juli 2010

Pressar

Clean & press, 16 kg: 5/5, 5/5
Clean & press, 20 kg: 3/3
Clean & press, 24 kg: 1/1, 1/1
Clean & press, 28 kg: 1/1, 1/1
Clean & press, 32 kg: [1/1, 2/2, 3/3] x 5 (30 presses; 960 kg/arm)

Lärde mig ytterligare anspänning idag. Fokuserade några sekunder under några pressande andetag efter varje clean och laddade upp anspänning. Då gick det faktiskt mycket bättre, tror faktiskt inte att jag hade klarat fem stegar annars.

Både genom 24, 28 och 32 kilo har kört den progressiva taktiken: 3 stegar; öka till 5 stegar; öka reps i stege och återigen 3 stegar osv... Denna ökning har jag lyckats hålla varje presstillfälle två gånger i veckan. Vi får se på fortsättningen.

Upptäckte idag att jag bara haft en vilodag på snart tre veckor. Kanske inte helt ultimat men jag känner mig å andra sidan stark och varken sliten eller uttråkad så jag tar bara ledigt om jag känner att jag behöver det. Huvudsaken är att jag inte kör tunga jerks dagen efter hundra pullups och tio ton marklyft.

För dem som skyller på sin ålder för att slippa träna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar