måndag 19 juli 2010

Snatchtest och frontsquat

Uppvärming: lugn trappsprint, 4 x 125 trappsteg
Snatch, 16 kg:
5/5, 5/5
Snatch, 20 kg: 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch test 5 min, 24 kg: 10/10+10/10+10/10+10/10+10/10
Total: 100
Body Weight: 85 kg
Target: 120
Front squat, 2x20 kg: 5/5, 5/5
Front squat, 2x24 kg: 5/5, 5/5
Front squat, 2x32 kg: 1/1, 2/2, 3/3

Har tröttnat på att jag kroknar så ofta under snatchtestet och VO2-max utan att veta varför. Har väl lite funderingar på att ansträningsastman har med saken att göra. Det är speciellt när jag gör plötslig hård intervallträning, speciellt om jag inte gjort något ansträngande under hela dagen, som det slår till. Ökar jag på för fort i början blir det tvärstopp, först och främst mentalt men som snabbt skickar ut extremt starka signaler till kroppen att lägga av och hela jag kroknar. När det är som värst kan jag omöjligt stå emot.

Idag gjorde jag därför inte bara leduppvärmning utan även lite uppvärmning för konditionen genom att springa upp för några trappor fyra gånger. Tog det också väldigt lugnt under själva snatchtestet och matade snatcharna under jämn takt i fem minuter. Och det gick ganska bra, mer än så behöver jag ju inte göra. Både armar och grepp höll bra.

Sen har jag alltid varit lite sugen på att hålla 64 kg i famnen och nu har jag gjort det genom frontsquat på 2 x 32 kg. Cleana sin egen vikt hade varit lite kul också.

Hyfsad rörlighet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar