torsdag 22 juli 2010

Snatchtest och 85 kg kettlebell

Uppvärming: lugn trappsprint, 4 x 100 trappsteg
Snatch, 16 kg:
5/5, 5/5
Snatch, 20 kg: 5/5
Snatch, 24 kg: 5/5
Snatch test 5 min, 24 kg: 10/10+10/10+10/10+10/10+10/10
Total: 100 (time: 4:40)
Body weight: 85 kg
Target: 120

Lite orolig att jag skall få ett haveri med snatchtestet på RKC II så jag måste köra det lite mer än en gång i veckan. Att jag inte klarar RKC II må vara hänt men att missa förlängning av RKC-certifikatet vore försmädligt.

Tiden stoppade idag på 4:40. Ökade takten något i andra och tredje omgången. Vänster arm krånglade lite och det gjorde lite ont efter halva tiden. Vet fortfarande inte om detta har att göra med axlar och ihopklämda nerver men det är väl troligt.

Workout med 85-kilos kettlebell. Skönt att höra att det är fler än jag som skriker när de tar i, något som inte alltid gillas på svenska jante-gym.

2 kommentarer:

  1. Inte en chans att du missar snatchtestet när du väl står där. Det kommer gå vägen. Good luck!

    /Henke

    SvaraRadera
  2. Det är nog sant det du säger men när man haft några failure så vill man ha garantier.

    SvaraRadera