tisdag 3 augusti 2010

Pressar med mera

Press, 16 kg: 5/5, 5/5
Press, 20 kg: 5/5
Press, 24 kg: 5/5, 12/12, 10/10
Double press, 2x24 kg: [5] x 5
Viking push press, double, 2x16 kg: [10] x 4
Viking push press, 16 kg: [10/10] x 2
Windmill, 16 kg: 5/5
Bent press, 8 kg: [5/5] x 3
Swing, speed eccentric, two-arms, 24 kg: [30] x 2

Det har varit mycket tunga pressar sista tiden och därför var det dags med lite standardvikt på 24 kg. Har PR på 14 pressar på varje sida utan clean från förra våren. Klarade av 12 reps idag som ändå måste ses som hyfsat med tanke på att jag inte kört så många långset sista månaderna. Kan vara bra att testa på mjölksyretoleransen innan jag åker dessutom.

Meningen var också att köra slut axlarna för att sedan känna på viking push press då det är resten av kroppen som skall skjuta iväg klotet(en) uppåt även om axlarna tar vid det sista. Det sög dock rätt bra i axlarna men jag var därför mer beroende av bena och det kändes att jag sköt iväg med dessa mer än sist.

Bentpressen kändes lite bättre idag men övre högra sidan av ryggen är inte alls lika rörlig som vänster. Torde ha med min skolios kring de övre bröstryggskotorna att göra.

Kort swingpass, bråttom iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar