onsdag 1 september 2010

VO2-max

Ett kort komma-igång-pass.

VO2-max
Snatch, 20 kg: [17 reps 36/36] x 6
Total: 204 reps, 4.080 kg; 7:12 min.
Windmill, 20 kg: 4/4, 6/6, 6/6

De övningar gav allra mest nere i Ungern var bland annat windmill och bentpress. Windmillen har jag ganska bra grepp om nu och kan lägga på 20 kg direkt.

Vänsteraxeln har inte känts bra efter RKC II tyvärr. Nu är det andra ställen som gör ont även om det rör sig inom samma område. Snatch går bra, som tur är, men pressar av olika format är bara att glömma med vänstern, inklusive bentpress vilket är trist då jag har väldigt lust att lära mig den bättre.

Att bara pressa med högern för att nå 40 kg inom tre månader känns bara löjligt så jag lägger ner det. Ärligt talat så tror jag ändå inte att jag når dit - på 2,5 månad - och tror man inte på att nå sina mål då blir det inte lätt. Det finns dessutom roligare saker att träna än långa monotona presstegar tre gånger i veckan. :)

Måste nog ta tag i det där med axeln på medicinsk nivå nu. Behöver göra en magnetröntgen för att kolla vad som är fel.

Hans Rosling senaste film om överbefolkningsmyten, väl värt att offra tio minuter på!

4 kommentarer:

  1. Det verkar ha vart en super-resa! Hoppas det med axeln löser sig smidigt. Lika bra satsa på magnetröntgen, skadar ju inte.
    P-O

    SvaraRadera
  2. Ja, det var super, men allt super är ju alltid för kort! ;)

    SvaraRadera
  3. Har du kollat något på Gym Movement?

    SvaraRadera
  4. Ja, men ytterst lite. Ytterligare en omgång med enkla svar på allt... ;)

    SvaraRadera