lördag 9 oktober 2010

Marklyft och c&j

Indian club drills: #1-5
Deadlift:
10x60 kg
5x80 kg
5x100 kg
5x90 kg
[5x80 kg] x 10 (45 sec. rest) → 4.000 kg in 10 minutes
Total: 5.950 kg
Clean & jerk, 2x16 kg: 5
Clean & jerk, 2x20 kg: 5
Clean & jerk, 2x24 kg: [5] x 6, [4] x 2 (Tot: 38; 1.800 kg)
Stretch

Första gången marklyft på över fyra månader och det kändes fantastiskt! Clean and jerk efteråt var lite tungt kanske. Körde i vår nya lokal och gummimattan vi har är helt grym! Helt stum men ändå med en viss stötdämmpning och grymt grepp, helt omöjligt att halka på. Väl investerade pengar.

Idag hade vi även en workshop nivå 1 i vår nya lokal men jag kommer i fortsättningen att mer separera min personliga blogg och min delaktighet Kettlebell Center. Det är naturligtvis inget jag döljer och det kanske är omöjligt att inte nämna det ibland men jag kommer inte använda bloggen varenda gång vi har en workshop eller annan verksamhet som en infokanal för Kettlebell Center.

4 kommentarer:

  1. Nya lokalen låter grym!
    Gött att marklyften kändes så goa :)

    blandade förresten ihop indian clubs med club bell, på tal om min tyngre variant.

    Har ett gött pass som utmaning till dig :) Höga svingar med 24:an, vet att ni kör ryska svingar vanligt, men det blir nog för lätt då för de går snabbare.
    Har gjort det själv och jag fick dessvärre springa också ;)

    Ha det gött

    Complete KB Swings for One Minute On…One Minute Off for 10 minutes.

    *you must complete 30 reps each minute or for every rep not completed count a miss.
    *at the end of 10 minutes, total misses.
    *You have 1 minute to complete burpees equal to 2 x your misses.
    *If you do not complete all misses in the given 1 minute…you must run 1 mile as a penalty.

    SvaraRadera
  2. Hej, Sam! Du får komma och hälsa på oss någon dag så får vi prata lite.

    Woden ser ju kul ut! ;)

    Du får en direkt utmaning tillbaka:
    http://liljeros.blogspot.com/2010/08/tabata-swing-workout.html

    SvaraRadera
  3. Hehe, du kommer leka med den woden med dina svingar, tabatapasset lät grymt tungt.
    har bara 32, 24, 16 ute på cfgbg, men ska testa.
    Jag har en avsliten valk långt upp på fingret bara, får se om fingret är ok på tisdag så kör jag nog iaf två vändor med 32 + 24 :)

    SvaraRadera
  4. Testa dubbelswing, tex 2x16 eller 2x24! ;)

    SvaraRadera