tisdag 19 oktober 2010

Pistols, front squat och pull-ups

Indian club drills: #1-5
Pistol, 8 kg: 1/1, 2/2, 3/3, 4/4, 5/5 (Tot: 15 per leg)
Front squat, 2x20 kg: [6] x 10 (1 min. rest)
Towel assisted one-arm pull-up: 1/1, 1/1, [2/2] x 5 (Tot: 12 per arm)
Pull-up, reverse & close grip: [7] x 5
Indian club drills: #1-5
Stretch, foam roller

Har inte gjort pistoler på ett tag men idag gick de riktigt bra från början. Konstigt med pistoler, ingen annan styrke- och mobilitetsövning skiljer sig så i prestation från en dag till en annan.

Körde lite lättare front squat men med fler set än vanligt samt lite kortare vila, lite som mina P2P-inspirerade (Power To the People) marklyftspass.

Idag drog jag ut handduken i pullupsen så lång åt sidan jag kunde (65 cm) samt höll allra längs ner (ca 35 cm) vilket helt otippat blev tyngre än sist... Kände mig dock lite starkare idag. I de sista två seten med tvåarms-pullup skrek biceps efter vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar