onsdag 17 november 2010

Front squat, pull-ups + film

Indian club drills: #1-5
Pull-up, reverse grip, to chest: 5
Towel assisted one-arm pull-up: 5/5, 10/10, 7/7, 5/5, 3/3 (Tot: 30 per arm)
Front squat, 2x16 kg: 5, 5
Front squat, 2x20 kg: 5
Front squat, 2x24 kg: [6] x 10 (45 sec. rest)
Stretch, foam roller & stability ball

Placerade den assisterande handduken tätt inpå den andra handen och greppade högt upp mot stången för att göra det lättare och få lite högre volym, därav de högre repstalen.

Bestämde ju förra veckan att lägga på en repetition på frontsquaten istället för att öka på fyra kilo. Detta blev mycket större skillnad än vad jag trodde att det skulle bli, var ordentligt genomkörd efteråt.

Filmade sjunde setet för att se hur formen såg ut, framför allt ville jag se om jag gick för djupt vilket är lätt hänt när man blir trött. Tycker det är godkänt men möjligtvis att jag går lite för djupt ner i första repetitionen - ryggslutet dyker in en aning. Kanske att det ser konstigt ut när jag sätter ner kloten men jag har en granne under så jag försöker göra det så mjukt som möjligt... :s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar