tisdag 16 november 2010

No more 36/36-protokoll

Indian club drills: #1-5
VO2-max

Snatch, 20 kg: [17 reps 36/36] x 10
Total: 170 reps, 3.400 kg; 12:00 min
Stretch

Det var exakt under det sjätte setet som jag bestämde mig för att lägga ner 36-protokollet. Underarmarna blir snarare svagare är uthålligare. Sedan i mars och 18 pass har jag legat kring 8-12 set förutom något undantag och det börjar kännas meningslöst. Jag skulle kunna köra två VO2max-set i veckan men det har jag ärligt talat ingen motivation för och risken ökar att jag en dag kastar ut klotet genom köksfönstret om jag fortsätter. Jag går istället tillbaka till 15/15-protokollet, lägger på en repetition (7→8) och erkänner mig besegrad. Känner mig oerhört vuxen efter detta beslut. Touché!

Trevlig film från Mark Reifkinds blogg:

3 kommentarer:

  1. Det är ungefär så jag har känt inför 15/15 protokollet med 24:an, men jag ska ge det en chans till. Få se om motivationen håller...(eller så gör jag det enda rätta - köper ett 20-klot)

    SvaraRadera
  2. Fy f-n, 24 kan man ju inte köra VO2-max med.... :)

    SvaraRadera