lördag 4 december 2010

Clean & jerk och Christmas Challenge

Indian club drills: #1-5
Swing, two-arms, 24 kg: 200 (in one hour)
Clean & jerk, double, 2x24: [6] x 7 (Tot: 42; 2.000 kg)
Stretch


Idag hade Kettlebell Center en Christmas Challenge, inspirerad från förra årets 1000 Kettlebell Swing Challenge. Denna gång gick det dessutom till välgörenhet. På en timma skulle anmälda deltagare swinga så många de orkade (HardStyle!). För varje swing går en krona från Kettlebell Center till ett SIDA-projekt där Sida för varje krona ytterligare ger 9 kronor till ett fotbollslag i Kongo. Mer information på Kettlebell Centers webbsida.

Även jag gjorde några swingar vilket märktes när jag skulle göra mina clean & jerks senare, blev jobbigare än jag trodde.

2 kommentarer:

  1. Hej! Det var kul ses i lördags. Kul kolla in lokalen. Synd jag kom så sent bara. Hälsningar David Bock

    SvaraRadera
  2. Hej! Det var kul att du kunde komma! Kom ner nån fredag kl 15-19 igen!

    SvaraRadera